Pazar, Mayıs 02, 2021

Yürümek

İki yıl önce bir televizyon dizisi yazıyordum, iş giderek ağırlaşıyordu, bitsin istiyordum... Moral olarak düştüğümde vücudum da tepki veriyor, biliyorum. Doktora gittim, kan tahlilleri şu bu... bir sürü "şeyim" yerle yeksan olmuş, işte D vitamini, B vitamini pıyy yüklemem gerekiyormuş, pilim biteyazmış...

O gün karar verdim ve günde en az beş kilometre yürümeye başladım, bugüne değin de bunu hiç sektirmedim, her ne olursa yaptım bunu. Hayatımın en doğru kararlarından biri oldu. Sağlıktan söz etmiyorum sadece yürürken düşünmek, zihni boşaltmak, günü değerlendirmek, hayaller kurmak, sevdiğin birisiyle sohbet etmek...hoşuma gitti. Yürüyüşlerim günümün en tatlı saatleri oldu, ruhuma iyi geldi.

2 yorum:

buraneros dedi ki...

Muhtemelen biliyorsunuzdur, okumuşsunsuzdur ama ben yine de şuraya bırakayım:)

"Yürümek yatıştırır. Yürümede sağaltıcı bir güç vardır. Düzenli biçimde hep ayağı öbürünün ilerisine basma, aynı zamanda kolları ritmik bir biçimde kürek çeker gibi sallayıp soluma sıklığının yükselmesi, nabzın hafifçe uyarılması, gözün ve kulağın yönün saptanmasına ve dengenin korunmasına yönelik etkinlikleri, akıp giden havanın deri yüzeyinde duyumlanışı -

bütün bunlar bedenle zihni hiç karşı durulmaz biçimde birbirine yaklaştıran ve ruhu, ne kadar dumura uğramış, zedelenmiş de olsa, büyüten, genişleten olaylardır."

Patrick Süskind - Güvercin sayfa 63

Levent Cantek dedi ki...

Hiç olur mu, çok teşekkürler... Ben de hiç bilmiyordum mesela, pek çok dinin öğretilerinde de yürümek değerliymiş...bakalım, karıştıracağım fırsat buldukça...

Related Posts with Thumbnails