Pazartesi, Temmuz 27, 2020

Kayıp



Fotoğraf, yetmişli yıllardan, üç kadın neşeyle eğleniyor... Neresi? Metropollerden biri sanmıştım, meğer Malatya'ymış... Şaşırdım. Niye şaşırdıysam... O yıllarda Malatya'da içkili eğlence mekanı var tabii,  yanılıyor olabilirim ama "sanmıyorum" artık olduğunu...Veya eskisi gibi olduğunu... Benim bildiğim Anadolu'da uluslararası büyük otel zincirleri dışında içkili mekanlar artık yok, varsa da gizli saklı, görünür değiller...

Ben genel olarak kadınların rahat ettiği mekanları ve şehirleri "medeni" ve "güzel" bulurum, daha sakin, daha rahat bir zaman bir akışı eşlik eder size... 

Malatya veya başka bir Anadolu şehrinde hayat daha kötüye gidiyor diyemem, oralarda yaşamıyorum ama şimdiki  "yokluk" bana "kayıp" gibi geliyor, bir tür medeniyet kaybı hatta.  İçkili bir mekanda kadınların eğlenebilmesinde  hoşuma giden, kadınların bir başlarına evden dışarı çıkabilmesi... İçki değil mesele benim için. Her ne nedenle çıkarsa çıksın... ama çıksın... Muhafazakarlar evi sığınak sayar ya... Cendere de olabilir o evler...

Dünyayı görmek, dünyayla baş etmek benzersiz bir deneyim ve erkeklere servis edilen bir hak... erkekler eğlenirse eğlence, hadi hovardalık olur da kadınların ki namussuzluk...Bildiğimiz şeyler, yaşıyoruz, failiyiz, her yerde mağdurlarını görüyoruz. 

Fotoğrafı, o fotoğraftaki eğlenceyi bir tür özgürleşme sayarak abartıyor olabilirim. Yapmıyorum, biliyorum ki sadece bir "an" bu.  Bu fotoğraftan hemen sonra eşler, nişanlılar, babalar, abiler, otoriteler (erkekler) kadınlara müdahale etmiş olabilir...Müşteriler rahatsız olmuş, yan masalardan sesler yükselmiş olabilir...  Veya o kadınlar, bedenlerini sakınmadan rahatça görünseler de evlerinde kapıcılarına, temizlikçilerine, sütçülerine (diğer kadınlara) kötü (aşağılayıcı ve erkekçe) davranıyor olabilirler... 
Yorumlar sürekli artırabilir. 

Orta sınıfın bağnazlığının, aynı orta sınıfın "gerici" diye nitelediği kesimlerden hiç de aşağı kalmadığına inanırım. Endoktrinasyonun etkisini nedense kolay atlıyoruz. Bağnazlık dediğimiz şey her yerden ve her tür insandan sökün edebiliyor. 

1 yorum:

Hüseyin CÖMERT dedi ki...

Malatya kütür bakımından en ilginç illerden birisi. Eskisi gibi içkili lokanta ve mekan yok. Ama hiçbir ilde yok zaten. Sadece içki üzerinden okumak yanlış olabilir. Yemek kültürü yok oldu. Tüm Türkiye gibi (İstanbul hariç) Malatya'da nasibini aldı. Çiğköfte, fastfood ve simit kültürü her yeri işgal etti. Çocukluğumuzun lokanta ve yemek kültürü artık yok. Fakat Malatya'da kadınlar sosyal hayatta her zaman yer almıştır. Çarşı pazar, kafeler gece yarılarına kadar açık ve kadınlar rahat hareket ederler. Bu açıdan Malatya bölgedeki hiçbir ile benzemez.

Related Posts with Thumbnails