Pazartesi, Eylül 30, 2024

Piyanist doçent ve diğer meslekleri

 

İnternette denk geldim, sosyal medya hepimizin, hep birlikte, hep beraber "arkadaş olmamızı" istiyor ya... Bak diyor, sana yeni bir arkadaş önerim var... Eskiden birileri kitap veya bir film için "tam sana göre" dediğinde heyecanlanırdım. Benim tarzım acaba nasıl anlaşılıyor, beğeneceğimi nerden biliyorlar filan gibi bir merak duyardım. Tutturan olursa -ki nadir olurdu- ayrıca hoşuma giderdi. Algoritma ise bambaşka bir şey, benim gibi türler arasında gezinen, tuhaflıklara iştahlanan tipler için işleri hepten karıştırıyor. 

Kim bu arkadaş diye bakarken, iş tanımlarına takılıp kaldım. Yanlış anlaşılmak, sarkastik bir anti-entelektüelizme düşmek istemem...Ne ki, mesleklerin ve yapılan işlerin nitelenmesi bana çok ilginç geldi... Bakakaldım hatta neymiş bu diye...

Kozmik enerji terapisti, enerji blokajlarını kaldırarak insanların fiziksel, zihinsel, duygusal ve ruhsal dengesini sağlıyormuş, alternatif terapi deniyormuş buna... Asıl amaçları insanların  enerji frekansını yükseltmekmiş... Ellerini insanların çakralarına yönlendiriyormuş...Filmlerde parodileri yapılıyor filan ama reel olarak seyretmek ve taraflarla konuşmak isterdim... 

Acutonics terapisti, ses terapisiymiş,  bedendeki enerji meridyenlerine ve akupunktur noktalarına  özel ses çatalı (tuning fork) uygulanıyormuş, yine bir tür  enerji akışını dengeleme meselesiymiş... Hiç anlamadığım için nitelemeler bana alelacayip geliyor.

Holistik yaşam ve ilişki danışmanı ise, danışanların kendilerini daha iyi anlamalarına, yaşamlarında ve ilişkilerinde denge kurmalarına yardımcı oluyormuş. Bir tür terapist anladığım kadarıyla, bilimsel ya da akademik niteliği var mı, onu bilemiyorum ama en başta doçent denmiş, acaba hangi anabilim dalında doçentliği varmış, o kısımla ilgili bir açıklama yok...

İnsanların dünyayla başetme biçimleri oldum olası karışıktır, enerji meselesini tarif edebilmek kolay değil... Görünen gelişimlerine baktığımda bana seküler dünyanın yeni dinleri gibi geliyorlar.

Piyanisti biliyorsunuz...diye ümit ediyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails