Perşembe, Eylül 19, 2024

Dijital

Senaryo işlerim nedeniyle kitaplardan, dergilerden ciddi biçimde koptum. Eskisi gibi yoğunlaşmam, mevcut çalışma koşullarım nedeniyle mümkün değil. Üzülmek değil de hayıflanıyorum, "ileride yazarım-çalışırım" falan diyerek bir şeyler ayırıyor, topluyorum ama yazabilir miyim artık emin değilim. Bakalım, göreceğiz...

Eski kitaplarımın yeni baskıları çıktı üstü üste...Paylaşayım istedim. Bir farkla, yayınevleri artan maliyetler nedeniyle dijital baskıya geçmiş durumdalar. Baskıları bu yüzden görmeyi istiyordum. Baskı niteliği olarak hepsinde aynı verim alınamamış. Emanet Şehir, gayet güzel olmuş mesela...Diğerleri bir iki tık gerideler. 

Yirmi iki yıl önce dijital baskıyı çok  araştırmıştım, arada böyle yeniliklere kafayı çok takarım, matbaacılara uzun uzun anlatıyordum, işe uygun  makine Ankara'da ve İstanbul'da birer taneydi, o ara Serüven dergisini çıkarıyorduk, hem pek paramız yoktu, hem de yatırdığımız parayı dergi çıkmadan çıkarabilmeyi hedeflemiştim. Reklam alarak başarmıştık. 

Aradan geçen zamanda matbaa teknolojileri çok değişmedi ama ucuzlayarak bize kadar geldi... Artık iki büyük şehirde birer tane numune değil makinalar... Akademik nitelikli araştırma inceleme kitapları ve tezler, Batı Avrupa'da bu biçimde satılıyorlar. Bizde de çoğalacağı çok önceden belliydi, az satıyor kitaplar...Birim maliyet bu az satıştan dolayı düşemediği için dijital baskı her yerde ve her şekilde artacak...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails