Salı, Mayıs 09, 2023

Yapay zikaa

Tiviter'da eğlencelik (!) bir şey varmış, işte hediye almak istediğin birisinin adresini yazdığında yapay zeka sana önerilerde bulunuyormuş. 

Denemek için kendi adresimi yazdım, çeşitli konularda hediye önerileri yaptı, matrak olduğu için paylaşayım istedim, çizgi romanları sevdiğimi düşünerek üç kitap ismi vermiş, üçü de çok bilinen kitaplar, eğer türle ilgili biriysem önerilen şeyleri bu yaşa kadar okumamış olmam imkansız gibi bir şey, sonra neden bilmiyorum, muhtemelen çizgi roman sevdiğime göre, Tolkien da severim diye düşünmüş, o fasıldan bir şeyler sıralamış... 

Büyük beklentilerim yoktu, ergence bir şey çıkacağını, yapay zekanın çok Amerikalı, çok Holivut merkezli "düşündüğünü" tahmin ediyordum, e yanılmadım.

Twiter, global popüler kültürün en önemli medium'u... Ulusalda ve yerelde ayrı ayrı karşılıkları var, ama her nerede nasıl gelişirse gelişsin, asıl olarak İngilizce konuşan ve epeyce Amerikalı bir şey var ortada... Netflix, dünyaya yayılırken, yerel olanın yerelliğini koruyarak dünyaya takdim etmek gibi iddiası vardı, mümkün olmadı, yapamadılar... Hemen her üretim, birbirine benzemeye, yerelliğini kaybetmeye başladı...

Yapay zeka, bir ortalama gösteriyor bize...Benzeştiren, birörnekleştiren fikir ve eğilimleri özetliyor... Çizgi roman denildiğinde benim aklıma Sandman'in gelmemesi çok da "popi" değil yani...Veya etkisi yok...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails