Cumartesi, Mayıs 27, 2023

Kimi dergilerle hallerim

Bir yıla yaklaştı, takip edenler olabilir, yer sorunum var, işten güçten fırsat buldukça kütüphanemi derliyor, topluyor, ayırıyor, tasfiyeler yapıyorum. Sahaflara veriyorum, eşe dosta hediye ediyorum filan… Kullanmadığım kitapları seneler önce kutulara koyup kaldırmıştım, artık o kutuları da açıyorum, bir tanesi, anlatmasam olmayacak, memleketin ne denli değiştiğini göstermesi bakımından ilginç oldu...

Aşağıdaki fotoğraftaki kutuda kırk elli yıllık erotik erkek dergileri var, çizgi romanla ilgili biri olduğum için, o dergilerde mutlaka dört ile altı sayfalık işler yayımlanırdı, o sebep ileride yazarım filan diye ayırmışım-tutmuşum. Yakınlarda hepsinin taramasını yaptım, görsellerini aldım, kaydını yazdım. E elden çıkarayım diyorum, sahaflar almıyorlar. Cidden böyle, satamıyorlarmış. Ankara’da bu dergileri satın alacak sahafı henüz bulamadım.

Bu tür dergiler, aşağı yukarı doksanlı yılların ortasından beri yoklar, davalar, toplatmalar, cezalar nedeniyle çıkamıyorlar, e yani nadir-az bulunan yayınlar oldular, ne ki istenmiyorlar

Evet eskiden, değil erkek dergisi ya da çizgi roman, roman bile satmayan sahaflar hatırlıyorum, ucuz ve bayağı bulur satmazlardı, bu öyle değil, dergileri istemiyor, NadirKitap’ta ilana bile çıkamayacaklarını söylüyorlar, el altından satmak zorunda kalırlarmış filan… Tabii ki tercih, almayabilirler… Ama hepsinin ağız birliği etmişçesine istememesi trajik geliyor bana… Talep yok denmiyor mesela…Uzak durmak, mahcubiyet duymak, yanlış tanınmak, öyle hatırlanmamak, bu dergilerden kazanılacak parayı hayırsız kazanç saymak filan hepsi var içinde…

Yanlış anlaşılmasın, sahafları filan eleştirmiyorum, bir ruh halinden söz ediyorum, herkesi etkileyen zamanın ruhundan… arada konuşuyoruz ya, eskiden memleket kamusallığını seküler milliyetçiler belirlerdi, şimdi dindar milliyetçiler belirliyor, bu da onun bir sonucu…

1 yorum:

Levent Cantek dedi ki...

Not düşeyim, dergileri nihayet bu yazıdan sonra elden çıkardım.

Related Posts with Thumbnails