Salı, Aralık 03, 2019

Dün ve bugün



Kaya (Özkaracalar) bana da sorarak, sohbet açmış, yukarıdaki görseli paylaşıp şöyle yazmış: “Karaoğlan'ın hedeflenen okuyucuları arasında erkeklerin yanı sıra genç kızların da, üstelik en başta! sayılması ilginç, dikkate değer (değil mi Levent?); öte yandan genç kızların, çocuklarla, delikanlıların ise büyüklerle aynı satırda yazılması gayriihtiyari olarak da olsa manidar ve erkek-egemen bilinçaltını yansıtıyor sanki.”

Zamanında epeyce çalıştım Karaoğlan’ı… bu reklam spotu o denli ilgimi çekmemiş… Şimdi olsa, başka türlü bakardım dedim, o tarihte bu kadar dikkat kesilmiyor muydum acaba diye düşündüm… “Erkeklik” iddiası üstünde durmuştum ama sanıyorum feminist literatür bugünkü kadar gelişmemişti, şimdi hemen farkına vardığım bir mesele, o gün rahatlıkla gözden kaçabiliyordu.

Hepimiz dönemlerimizin insanlarıyız, en çok da geçmişte okuduğum metinlere, dergilere ve yazarlara baktığım da anlıyorum bunu. Tekrar okumak, incelemek ve yorumlamak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails