Pazar, Şubat 12, 2023

Bir ihtimal daha var mı?

Bu fotoğrafı geçen aralık ayında İstanbul'da çektim. Akasya diye bir yerin bilmem kaçıncı katından İstanbul'a baktım diyelim, yanlış da anlamış olabilirim, orası İslamcı zenginlerin karma kullanım dedikleri avm ve yaşam alanıymış, ne hayal edilmiş, ne olmuş nereye varmış bir fikrim yok. Anadolu yakasında "Ak" ile başlayan bir yerin kurulması bana ancak gösteri hissiyle açıklanabilir gibi geliyor.

Gösteri demişken, benim çok katlı yapı karşıtlığım var, sevmiyor ve anlamıyorum. Şimdiki zamanda benimkisi nostaljik görünebilir, demode ve akıldışı sayılabilir ama bu bir hoşnutsuzluk hissi ve geçecek gibi durmuyor. Bu manzara bana korkunç, sevimsiz, ürkünç ve kaotik geliyor, kimisine muazzam (tremendous), çağın hızı, zamanın ruhu, gururlandırıcı filan gelebilir...

Normal bir devletin, akılcı bir kamu idaresinin deprem bölgelerinde kat sınırlaması getirmesi gerektiğine inanıyorum. Ben bu fikri ne zaman söylesem, Japonya'daki gökdelenlerden söz ediyorlar, asıl mesele şuymuş buymuş sıralanıyor. İnanın o kadar bilgili değilim, şüpheciyim, susuyorum ama konuşanların  o kadar bildiklerini sanmıyorum... Japonlar ve Japonya'yla ilgili o kadar çok uydurmamız var ki bence tam bir martavalcı fıkrasıyız.

İstanbul'da neden bu kadar çok gökdelen var? Neyin gösterisi bu? Neyin büyüklüğü, neyin uzunluğu... Kime yapılıyor hem? Lafa gelince modernizm estek köstek, puta tapmıyoruz, heykel sevmiyoruz...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails