Cuma, Şubat 17, 2023

Kalben

Televizyon seyretmiyorum, dün olup bitenleri izleyemedim ama yazılanlardan anladığım kadarıyla yandaş bir televizyon kanalında deprem için bağış kampanyası yapılmış, kanunen olmaması gereken şeyler olmuş, kamu bankaları, hatta merkez bankası bile -artık nasıl oluyorsa, yapamayacakları miktarlarda- bağışlarda bulunmuş. Bunun saçmalığını, halimizin trajikliğini, yaşanan usulsüzlüğü, bizim cebimizden alınan vergilerle yapılan ödemelerin vahametini filan anlatmayacağım, herkes konuşuyor zaten. 

Bu komediye "sıradan insanlar inanıyor mu acaba" demiyorum, uygulayıcılar için "milletin buna inanacağına inanıyorlar" da diyemiyorum, "işte efenim bir moral ekonomisi yaparak halkımızı motive ediyoruz" diye bir fikir yürüttüklerini de sanmıyorum. Ben yaptıklarının yanlış, komik, saçma, gayri ciddi, spekülatif ve kusurlu olduğunu filan düşünmediklerini, sahiden buna doğru ve kusursuz bir iyilik olduğuna inandıklarını düşünüyorum. Populizm de tam da böyle bir şey...Kalben inanıyorsun, ölecek kadar inanıyorsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails