Pazar, Haziran 14, 2015

Dün Okuduklarım


Çizgi Fanzin, çizgi ağırlıklı özgürlük alanı alt başlığıyla çıkmış. İlüstrasyonlar, çizgi romanlar, desenler, şiir ve şiirimsi metinler var. Ben fanzinlerin ilüstrasyon sunumuna girmelerini hele yaşadığımız dönemde pek doğru bulmuyorum. Dağ taş, beğen butonuyla yaşayan ilüstrasyonla dolu... Üstelik, fanzin demek, o malzemeyi iyi de sunamamak demek... Çizgi Fanzinciler güzel bir çaba göstermişler, daha çok hikaye ve mesele anlatırlarsa daha güzel de olurlar gibi geldi bana...


Hep görürdüm, hiç okumamıştım. Erotik hikayeler sanıyordum, tam öyle değilmiş...Hardcore Soap Opera demek daha doğru...Cinsellikle ilişkisini farklı kuruyor, belki o da ilginç denebilir...yirmi yıl öncesine göre radikal ve ayrıksı da sayılabilir ama beni o soap opera kalıbı cezbetti...


Epey eski bir tarzmış...Çeyrek asır önce üretilmiş olabilir, o gün dahi anlatırken eskiymiş...hikaye eski, erotizm eski, karakterlerin derinleşememesi, hatta konuşamaması eski...Çizerin kamerayı bu kadar geriye kurması, hep geniş planlar istiflemesi de bunun göstergesi...Yaklaşamıyor meselesine...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails