![]() |
Son zamanlarda sevdiğim mizah dergisi kapaklarını yapay
zekâyla yeniden üretmeye başladım. Başta eğlencesine yapıyordum ama klişeyi ve
ortalamayı nasıl yorumladığını görmek, giderek daha ilginç hale geldi. Elbette
Latif Demirci kapağını da denedim.
Bilmeyenler için not düşeyim: Yapay zekâ programları,
çıplaklık içeren işleri teknik olarak üretmezler. Sanatsal niyetinizi anlatıp
sabırla uğraşırsanız, sonunda bir şeyler çıkarırlar ama insanı hayattan
bezdirerek bunu yapıyorlar. Dolayısıyla Demirci’nin kadın karakterini çizdirmek
epey uğraştırdı.
Latif abinin çizgisi genellikle “komik” diye anılır - yanlış
da değil ama onu asıl benzersiz kılan, çizgilerindeki melankolidir.
Yoksulluğu, sakaleti, hayata tutunmaya çalışan küçük insanları anlatırken
yüzeyin altındaki o kırılgan duyguyu maharetle taşır çünkü.
Yapay zekâya bunu anlatmaya çalıştım, o da aşağıdaki
yorumu üretti. Kıyaslamayı görmenizi istedim: biri iyi, diğeri kötü değil -
aynı sahneye bakmanın iki farklı biçimi. Demirci’nin kapağında geride, hafifçe
sezilen bir “karanlık” vardı. Yapay zekânın versiyonunda o karanlık artık
saklanmıyor, doğrudan yüzeye çıkmış.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder