Pazar, Haziran 02, 2024

Amel Defteri

Ölümlü dünya, sırası gelen gidiyor derler ya,  hemen her gün birileri vefat ediyor ve sosyal medyada onların ardından paylaşımlarda bulunuluyor. Geçtiğimiz günlerde oyuncu Ahmet Uğurlu ve bir süredir komada olan akademisyen Özlem Kumrular'ın ölüm haberlerini aldık. 

Malumunuz, İslam'da "Amel defteri" diye bir inanış var, insanların yaşarken yapıp ettiklerinin kaydedildiği bir kayıt tutanağı... Doğrularımız ve yanlışlarımız melekler tarafından kaydediliyor, işte o defter kıyamet gününde açılacak-okunacak, elimiz kolumuz bile hakkımızda konuşacak filan... 

Yaşadığımız dönemin amel defteri de galiba gugıl (google)... İnsanlar, ünlü biri öldüğünde gugıldan ismi taratıp, o ismin suçunu-günahını çat diye yazarak cezasını kesiyorlar. Hani bu durum arkadaş arasında bir fısıldaşma, halleşme filan değil kamusal bir ifşa olarak yaşanıyor... Özlem Kumrular, bir köpeğin ölümüne vesile olmuş, Ahmet Uğurlu da vakti zamanında işte evli bir kadınla ilişki yaşamış... 

Bunlar hatırlatılmalı, mutlaka söylenmeli diye düşünülüyor galiba... Öbür dünya diye bir şey yok, cezanı bu dünyada çekeceksin mi diyorlar yoksa insanlar hakim-savcı filan değil bizzat Allah'ı mı oynamak istiyor sahiden bilemiyorum. Cayır cayır harlıyorlar kurdukları cehennemin ateşini...

Tek tek isimlerle bir derdim yok, birilerini korumak adına da yazmıyorum, o kadar ayrıntılı bilmiyorum zaten her şeyi...Tanımıyorum da... Bildiğim fasıldan konuşup, Altan Erbulak bunu kabul etmiş, eşiyle ilişkisine devam etmiş, size ne filan diyebilirdim ama bu bile ayıp bence...

Benin bildiğim şu, insanlar hata yapıyorlar-yapabilirler ama bu hatalarından dolayı pişman da olabilirler, onlara pişman olma hakkını vermek zorundayız. Hiçbirimiz kanun koyucu değiliz. Bir yandan bağnazlığı ve fanatizmi eleştirip liberterlikten dem vuracak, diğer yandan revanşizmi ve hasmaneliği bir silah olarak kullanacaksak...orada bir yanlışlık vardır.  

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails