Perşembe, Haziran 24, 2021

Zıngırdatacak bir şey

Göl Yayınları'nın "Ünlü Resimli Romanlar" dizisinden çıkan Frankeştayn'da (1979) rastladım "zıngırtacak bir şeye"... Kare-panel, o çizgi romandan... Kadim kahramanımız (cennetten kovulan zavallı Adem), dağ başında yaratıcısı Viktor'un karşısına çıkıp işlediği cinayeti "itiraf" ediyor...Zıngırtıyı onun ağzından "okuyoruz."

Zıngırtı ile zangırtı anlamında titretme kastedilmiş... Viktor'un "ifrit" dediği canavar, "zıngırtadacak" derken dehşete düşürecek, şaşırtacak bir şey söyleyeceğim diyor yani...Cinayeti ben işledim şu bu diye devam ediyor. 

Frankeştayn'ın ağzından pek de kullanılmayan bir sözcüğü duymak-okumak beni niyeyse şaşırttı...dilime dolandı.  Franki gibi biri böylesi eksantrik bir sözcük kullanır mı diye sordum kendime... Hani arkadaşımız "yapıntı" ya... niyeyse diyemez gibi geldi. Saçma gelmesin, zıngırtı argo gibi duruyor ama az kullanıldığı için "edebi" de sayılabilir...Tuhaf ve ilgi çekici. Elektrikle (!) ve zangırdıyarak canlanmıştı, oradan mı biliyor acaba? Hımm...

Orijinalindeki sözcük/cümle nedir bilmiyorum, bilsem güzel olurdu... Böyleyken böyle...

Not: Kim çevirmiş o da belli değil...O yıllarda, hele çizgi roman gibi pulp metinleri kimi çevirdiği handiyse hiç umursanmazdı... Bunu özellikle belirttim çünkü yayıncı, hatta rapidocu bile kendinden bir şeyler katabilirdi...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails