Cumartesi, Ocak 12, 2019

Pıt Pıt Sözlüğü (8)


Gak gak: Öne eğile eğile, tıpkı kargalar gibi sesler çıkararak güldüler. Sonra kısa soluklar
bırakarak geriye yaslandılar ( Barış Bıçakçı, Herkes Herkesle Dostmuş Gibi...).

Katılım:  Öykü, okurundan romana kıyasla daha çok katılım bekliyor, çağrışıma daha açık (Behçet Çelik).

Doğru Karar: Hayatta iki akıllı iş yaptım. Sigaraya alışmadım ve şair olmadığımı erken fark ettim  (Vedat Türkali).

Kavga: bir zafer bayramı günü / bir yumruk çaktım ali kemal’e / dudağını patlattım / delikanlı oldum işte (Ferhan Şensoy)

Sadece hayat: Hikâye sadece okura yaşanmış etkisi versin yeter (Sabahattin Kudret Aksal).

Yazarım: Rahat yazarım. Kendi kendimle barışıksam, yani moralim düzgünse çalışırken yanımda top atsalar vızgelir (Orhan Kemal).

Keşif: Don Kişot’u okuyunca yeni bir dünya buldum (Yaşar Kemal).

1 yorum:

Editör dedi ki...

Orhan kemal sozu bir tik daha güzel etkiledi beni

Related Posts with Thumbnails