Perşembe, Şubat 22, 2024

Ezber

Sosyal medyada denk geldim bu fotoğrafa, bilmiyordum, Godfather (1972) filminde Marlon Brando'ya ezberiyle ilgili kolaylık sağlamak için bir şey yapılmış... Sahnedeki oyunculardan biri (Robert Duvall), Brando, takılırsa-unutursa okuyabilsin diye senaryodaki diyaloğunu ceket içine yerleştirmiş... 

Ezber işi oyunculuğun önemli bir parçası, oyuncular yaşları ilerledikçe ezberle ilgili sorunlar yaşamaya başlıyorlar. Brando, rol gereği daha yaşlı görünse de, o tarihte 48 yaşında, aynı yıl vizyona giren Paris'te Son Tango'yu hatırlarsanız, başka bir rolü yaşıyordu. 

Niye gerek duyulmuş bilemiyorum ama bana Brando'nun ezber sorunu varmış gibi geldi, pek çok seti ve yönetmeni alaşağı eden başına buyrukluğunun gerekçesini anladım ve bir aydınlanma yaşadım diyelim. 
 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails