Cumartesi, Nisan 30, 2022

Teknoloji sunar!

Fotoğrafı çizgiye dönüştüren programlar var,  nitelikli örneklerini çeşitli fotoğraf paylaşımlarında görüyordum. İşten güçten fırsat bulunca araştırdım, toonart diye bir şey buldum, iki gün kurcaladım... Yukarıdaki ve aşağıdaki örnekler, o kurcalamadan çıkan sonuçlar... 

Fotoğraf keşfedilince-yaygınlaşınca resmin öleyazacağı düşünülmüştü, Walter Benjamin ve Franfurt Okulu okuyan her öğrenci bu bağlamı tartışmıştır. Matbaa teknolojileri gelişip, gazeteler-dergiler iyi baskıyla fotoğrafı hakkıyla kullanmaya başlayınca, gazete ressamlığı ölmedi ama çok geriledi...Hele foto realistik tarz çok ama çok güç kaybetti. 

Şu programa bakıyorum da, fotoğraf referansıyla çıkan işler, hiç de kötü değil...üstelik yirmi saniyede çıkan bir sonuç bu... Eğlencelik olarak güzel de... 

İllüstratörler zaten düşük teliflerle çalışıyordu, o yirmi saniyelerle iş tanımları bir kere daha değişecek, öyle anlaşılıyor...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails