Cumartesi, Haziran 11, 2022

Nükte

Rauf Tamer'in Sözün Kısası (1973) kitabında rastladım yukarıdaki fıkraya... Tamer, kısa yazıyı maharetle kotarabilen bir gazeteciydi, onunla kıyaslanabilecek çok az köşe yazarı vardı bence... Sağcıydı, romantik öfke gösterileri yapardı ama buluşları olan ilginç bir dile sahipti. 

Nükte ile ilgili yazmış, biri yapar biri kapar... nükteyi kapmak (çalmak) kolay, yapmak zor çünkü kafa işidir, yani belden yukarıdır demiş... Mizah söz konusu olduğunda cinselliğin kullanılmasına yönelik bir alerjik tutum bir kez daha kendini gösteriyor... Tamer, aktüele gönderme yaparak nükteyi, belden aşağı düşürenler revaçta diye başlamış, razıydık, ayağa da düşürecekler diye devam etmiş... 

Dün-bugün-yarın klişesi bir kez daha yineleniyor. Dün iyiydi, bugün kötü, yarın bir felaket olacak klişesinden söz ediyorum.

1973'te bir mizah dergisi (Gırgır) alışılmadık ölçüde çok satmaya başlıyor, acaba dedim, ona mı gönderme yapıyor yoksa bir başka gazetecilik klişesine başvurarak, ortaya yazıp, kim neyi anlarsa mı demek istiyor...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bloğunuzu takipteyim! Çok güzel yayınlarınız var. Severek okuyorum. Bende sizi bloğuma beklerim.
https://yusufakmann.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails