Çarşamba, Nisan 15, 2020

Turhan



Yukarıdaki çizgiler, Turhan Selçuk'a ait... Bildiğimiz üslubun dışında bir tarzla çizdiği için şaşırtıcı. 1950'li yılların hemen başı olmalı...demek ki talep olmuş, belki geçim sıkıntısıyla, belki kendini denemek için piyasanın istediği bir çizgiyle hikaye resimlemiş...

Sonra bırakmış, vazgeçmiş, bildiği yolda devam etmiş...

İnsan, ister istemez merek ediyor, bu tarza devam etmek isteseydi, nereye varırdı? İyi ya da kötü olurdu gibi bir anlam çıkmasın. Bile isteye bir seçim yapmış usta bir çizgici hakkında "what if" gibi bir soru sorarak spekülasyon yapıyorum.

Bana ilginç gelen şu, yukarıdaki İlüstrasyonlardaki imzayı silin... o dönemler için size bunu Bedri çizmiş olabilir derdim, hatta daha ileri gideceğim, Suat Yalaz çizmiştir bile diyebilirdim. O derece hısım akraba bir çizgi. Yani, Turhan Selçuk bir şey denemiş ama o alanda o yıllarda mevcut olan ortalamayı tutturmuş demek istiyorum. Şurası çok açık ki, bu yolda (reel çizgilere) devam etseydi yetenekli bir sanatçı olduğu için mutlaka yine başarılı olurdu....

1 yorum:

Kalem dedi ki...

Turhan selçuk çizimi hakkındaki görüşlerinize katılmaktayım

Related Posts with Thumbnails