Cuma, Şubat 28, 2020

Aybike'nin yeni evi



Bugün benim için tatlı bir kavuşma oldu, 1976 yılında Hürriyet'te yayımlanan (ben de muhtemelen 91 ya da 92 yılında kütüphanede okumuştum) Aybike isimli çizgi romanın orijinal sayfalarından oluşan tek serüveni elime geçti. Eserin çizeri olan -uzun yıllardır Almanya'da yaşayan- Uğurcan'ın (Yüce) dört yıl önceki vefatından sonra eser sahaflara düşmüş, ilgi de görmemiş ki, bu kadar sene beklemiş...

Aybike, kahramanı kadın olan az sayıdaki çizgi romanımızdan biri... Bir Orta Asya Türkleri hikayesi diyebilirim, Red Sonja'dan etkilenilmiş, o anlaşılıyor ama Uğurcan'ın titiz ve temiz bir işçiliği var, 127 sayfalık işin tamamına çok ama çok özenmiş. Bence Hürriyet'te devam da edebilirmiş ama galiba Tarkan'a alternatif olsun niyetiyle "arada" sipariş edilmiş. Çizgili Hayat Kılavuzu çalışmamızda bir gazete sayfasını görsel olarak kullanmıştım, aynı sayfanın orijinalini kitabın yanına koydum.

Üreticileri tarafından orijinal sayfaları bana emanet edilmiş çizgi romanlar vardı elimde, buna da ben sahip çıkayım dedim. Meraklılarına duyurmuş olayım, yayın için ilgi gösteren çıkarsa gönülden yardımcı olurum, bilinsin, Aybike artık benim kütüphanede yaşıyor…




Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails