Perşembe, Ocak 16, 2020

Nah!


Yukarıdaki görsel, Salinui chueok (Cinayet Günlüğü, 2003) isimli ünlü Güney Kore filminden... Filmin hemen başında dedektifimiz peşinden koşan köylü çocuklarından rahatsız olup, önce "gel gel" sonra "nah" işareti yapıyor .

Çoğumuz bu el işaretinin bize özgü olduğunu düşünürüz, ben de öyle sanıyordum, Balkanlarda ve Rusya'da kullanıldığını sonradan öğrendim.

Yazmıştım. Link

Hadi Osmanlı hinterlandı, giden gelen kervanlar, kültürel münasabetler filan olabilir, öğrenilmiştir, paylaşılmıştır diyorsunuz ama bir Kore filminde karşıma çıkınca...Şaşırdım tabii...

1 yorum:

drifter dedi ki...

2003 birşey değil; daha şok edicisi var.
Enteresan;
ben de iki gün önce, Schalcken'in 1660 tarihli tablosundan bahsediyordum şurada :
https://justdriftingaround.blogspot.com/2020/01/gunun-tablosu-doktor-konsultasyonu.html
Müzede 1600'lerden kalma bir tabloda nah işaretine rastlamak sarsıcı bir deneyimdi benim için :)

Related Posts with Thumbnails