Cuma, Şubat 17, 2023

Çizgilere Derkenar 24

Toulmé'nin Büyük Aşk çalışmasında rastladım, ünlü feminist aktivist Gloria Steinem söylemiş, "Erkekler hayata isyankâr olarak başlıyor ve yaşlandıkça akıllanıp uslanıyor, buna karşılık kadınlar hayata akıllı uslu başlıyor ve zaman geçtikçe isyankârlaşıyor

Bağlamını bilmiyorum, bizimkisi gibi toplumlara uyup uymadığı da ayrı bir konu, ne ki, bu tür çıkarımların doğruluğundan çok zihin açıcı ve tartışmacı olması önemli. Kadın hareketinin güçlü olduğu metropollerde, orta sınıflarda bu çıkarım doğrulanabilirmiş gibi geliyor... 
Red Kit'in Paris'te Bir Kovboy albümünde rastladım bu kareye, "Ben bir Fransız vatandaşıyım" dedirtmemişler, endüstriyel bir tasarım olduğu için siyaseten doğru yayımlanmak zorunda Red Kit, tepki alacağını düşünerek-bilerek "hassasiyet" göstermişler. Birisi bizde "Türkiye Vatandaşıyım" dese, insanlar mutlaka bir huzursuzlanır, ya güler ya küfrederler. 

Suat Yalaz'ın yetmişli yıllarda Fransa'da yayımlanan Sony Ringo serisi, en az iki kere bizde de neşredildi. İlk yayımlanan sayının arka kapağında şöyle yazıyor: "Fransa'da yayına 1 frang fiatla başlayan Ringo gördüğü büyük ilgi üzerine adını değiştirdi, fiatını 1,5 franga ÇIKARDI!!" Pulp edebiyatının böyle garip iddiaları vardır, sahiden bayılıyorum bunlara, "pahalandı-çünkü çok ilgi gördü" demişler "satmayınca maliyeti kurtarmadı, fiyatını artırdık" değil yani... O yıllarda Türkiye'de yüksek enflasyon var, her şey sürekli zamlanıyor, okurlar ne demek istendiğini anlamamış olabilirler. Ben Yalaz'ın ne hissederek böyle bir şey yazdığını merak ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails