Pazar, Şubat 26, 2023

Çadır satmak

Geçtiğimiz günlerde depremle ilgili yandaşları biraraya getiren bir bağış kampanyası olmuştu, bir arkadaşım şaşırarak, büyük bağış yapan zenginleri hiç tanımadığını söyledi, tek tek gugıllamış... "Bu iktidar değişse bunlar ne olacaklar" diye garip bir soru sordu.

Hepimiz biliyoruz ki, memleketin kapitalist tarihi, devletin imkanlarını kullanarak palazlanan şirket gruplarıyla dolar taşar...siyasetten aldıkları gazla öyle bir yükselir ve düşerler ki... şaşırmayız bile...Hatta birinin elinde büyük bir para biriktiğinde nasıl desem, falan filan edilir, mal varlıklarına çökülür... 

Bir süredir Ahbap adlı yardım kuruluşuna topladığı yardımlara el konulmasını bekliyordum. Şiddetli bir karşı kampanya vardı, fena sıkıştırıyorlardı. 

Dün itibarıyla öğrendik ki, Ahbap, Kızılay'dan çadır satın almış, küçük bir kıyamet koptu, hayal kırıklığıyla bir dünya laf sayıldı, herkesin çok  haklı olduğuna inandığı bir zamanda yaşıyoruz, bir sürü farklı görüş okudum, neler neler...

Ben şuna takıldım, kapitalizmden o vesileyle bahsettim, tarikatlar ve afad öne çıksın isteyen yandaşlar Ahbap'ın varlığından  o kadar hoşnutsuzlar ki... Hadi rekabettir, doğası gereği olabilir diyelim, niye Ahbap'a "mal" satıyorlar peki... ellerindeki çadırı veriyorlar yani... Kendileri ahbap o kadar organize değiller demek bu...veya kazanacakları parayı bu yolla topluyorlar demek...Çünkü biliyorsunuz çadır bulunmuyor... akıl alır ve anlatılır bir çelişki değil...

1 yorum:

sevgili günlük dedi ki...

Satmak filan boş verdim de hakikaten koskoca Kızılay organize olup çadır dağıtamıyor mu ? Ben ona takıldım.

Related Posts with Thumbnails