Pazartesi, Şubat 20, 2023

Asıl soru

Sosyal medyada paylaşılmıştı, "işte bize bomba attılar, deprem oldu" filan biliyor olmalısınız... Huyumdur, bu türden iddiaları ve o iddiaları kasıla kasıla, büyüte büyüte tartışanları izlemeye çalışıyorum. Çünkü bana acayip çocukça geliyor. İspat edilemeyecek bir şey hakkında insanlar artık nasıl bir cesaretle bilemiyorum, uzun uzun bir uzman gibi konuşabiliyorlar... Hesapta her biri deprem bombasının bir palavra olduğunu düşünüyor ama yine de konuşuyorlar. Bir gazeteciye soruyorlar, "mümkün mü?" O da cevap veriyor... 

On iki sene ülkenin önemli bir iletişim fakültesinde gazetecilik bölümünde çalıştım, bir başka önemli üniversitede yine gazetecilik anabilim dalında doktora yaptım. Öğrencileri, çevreyi, dersleri, mezunları, hocaları iyi kötü biliyorum... Böyle bir silahın mümkün olup olmadığını, kullanılıp kullanılmadığını bilecek-öğretecek bir eğitim verilmiyor, yani o eğitimden geçen tek bir öğrenci de yok. Ama adam cevap veriyor, oluyormuş, mümkünmüş, ama o kadar etkili olamazmış. Uzaydanmış, yok gemidenmiş, yok titanyum çubuğuymuş atılan, atılıyormuş falan vır vır anlatılan deprem silahından bahsediyorum yani...

Niye konuşuyorlar? Çünkü doğru olup olmaması önemli değil, konuşuyorlar işte...Post-truth filan onlara girmeyelim...

Bir kişi bile şu soruyu sormuyor, yok Amerika yok işte başka birileri...bu bombayı neden Türkiye'ye atsın, hadi attı, hangi çıkarla, ne kazanacaklarını düşünerek bunu yapıyor olabilir, kazançları nedir soran yok...Sorsalar, zeminleri ve konumları sarsılacak...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails