Pazartesi, Mart 21, 2022

Yine dış güçler

Temür’le Beyazıt’ın savaş meydanlarını öğreniyordum. Bugün Ankara’nın güney doğusunda Hüseyin Gazi isimli dağa tırmandım. Kızılhisar’dan bir köylü dedi ki: ‘Niye buralarda dolaşıyorsun. Birisi seni yakalar da öldürür’. Ben de ‘Öldürürse ne yapalım. Ben Temür’le Beyazıt arasındaki savaş yerini görmek istiyorum’ dedim. ‘Ha biraz şu tepeye çıkalım’ dedi ve oradan Çubuk ovası denilen yerdeki savaş yerlerini uzaktan gösterdi. ‘Bunları kitaptan mı öğrendin?’ dedim. ‘Hayır, bizim köyümüz Horasan’dan gelmiş, Temür’ü severiz. Zaten Beyazıt’ı Temür’e karşı kışkırtanlar Türkler değildi, Sırplardı’. (…) Ben daha yukarılara, sonra dağın zirvesine çıktım. Hava epeyi soğuktu. Taşlar arasında tezekleri toplayıp ateş yaktım.

[Zeki Velidi Togan, Hatıralar, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1999, s. 527.]

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok ilginc.Sonucta ayni kokenden , ayni cografyadan farkli zamanlarda gelmis iki insan
bu topraklarin hakimiyeti icin savasiyor.Sirplar ne alaka diyecegim ama ordu mensuplarinin etnik kokenleri cok cesitliydi herhalde.Olabilir de...

Related Posts with Thumbnails