Pazartesi, Ekim 15, 2018

Pıt Pıt Sözlüğü (2)




Şiveye Mugayeret
:
 Kurallarına uymadan dili kullanmak.

İtiraf: Anam, / Ben topaç çevirirken sokakta, / Benim güzel oğlum, / Paşa olacak derdi... / Hâlbuki ben hâlâ / Topaç çeviriyorum sokakta. (Rüştü Onur).

Surname: Sarayda yapılan sünnet düğünleri, evlenmeler gibi önemli törenleri konu alan şiirler, şiirsel anlatımlar.

Teknik: “Sıkıntı biriktirmek” diye bir tekniğim vardı. Yani sıkılıyorum, bunalıyorum ama bundan kurtulmak için hiçbir şey yapmıyorum (Pınar Kür).

Korku: iktidar beni hep korkutur (Oya Baydar).

İfşa: Roman da, madrabazlığa yatkın sanat kollarındandır (Kemal Tahir).

Fısıltı: Bence edebiyat alçak sesle yapılır (Ayla Kutlu).

Alışkanlık: Çocukken de böyleydim, okuldan gelir gelmez ilk işim ödevlerimi yapmaktı. Sadece çok çalışkan olduğum için değil, ödevden kurtulup sokağa çıkmak için (Murathan Mungan).

1 yorum:

Beyaz Yakalı dedi ki...

Her biri çok güzel.

Related Posts with Thumbnails