Pazartesi, Ağustos 07, 2017

Son Okuduklarım 18


Öfke, sevdiğim bir yazarın Roth'un iyi bir romanı. Üst üste iki romanını okudum Roth'un. İkincisine aşağıda değineceğim ama Öfke açık ara daha iyi bir tahkiye içeriyor, güzel bir büyüme hikayesi bence. Filme de uyarlandı. 1914, soğuk denecek bir mesafeyle yazılmış bir savaş romanı. Aynı yöreden insanların savaşla birlikte nasıl savrulduklarını anlatıyor. Savrulma yanıltıcı olmasın, yazar bağırarak anlatmıyor bunları. Rutini betimliyor. Une Saison en Egypte, oryantal bir çizgi roman. 19.yüzyılın son çeyreğinde Mısır'a gelen iki Rus'un aşk ve rekabet dolu hikayesi. Aynı kadına aşık olan ve onun uğruna yollara düşen iki adaın hikayesi de diyebilirdim. Finale bayıldım. Çizgiler şahane değil ama storytelling gayet iyi...Öfke Günleri, Holloway'ın en iyi kitabı değil belki ama manifesto havasındaki tek kitabı galiba. Alt başlık, "Paranın Hükümranlığına Karşı Öfke" olarak seçilmiş, haliyle heyecanlı ve iddialı bir politik metin. Heyecanı ilgi çekici, bu tür metinleri kaçırmamaya çalışıyorum.

Bir Çöküşün Öyküsü, Zweig seviyorsanız ilginizi çeker, biyografilerini andırıyor. Gözden düşen ve Paris'ten uzaklaştırılan aristokrat kadının, yukarıyaa ve çevresine karşı varolma mücadelesi anlatılıyor. Aldatma, bir çiftin sevişme sonrası diyalogları üzerine kurulu. El hak, ilginç şeyler yok değil ama beni sarmadı. İşte Rembrandt, sevdiğim türden ressam hikayelerinden. Rembrandt, hem çok çalışkan hem çok müsrif bir dehadır, bilmeyenler için çarpıcı hayatı iyi özetlenmiş. Öte yandan içerde resimlere eşlik eden ilüstrasyonları beğenmedim. Why The Knşights Disappeared, yazarı Trillo nedeniyle okuduğum hafif erotik hafif mizahi üç bölümlü bir çizgi roman albümü. Şahane değiller, mantık ve tahkiye olarak doksanlı yıllarda kalmışlar. Nostaljik geldi bana, biraz da o sebeple okudum, sonunu getirdim.

Tatil sonrası devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails