Pazartesi, Mart 06, 2006

Reikici Mektupları

Reiki hakkında yazdığım yazı yayınlandığında çok tepki almıştı. Kesinliğini bilmiyorum ama reikiciler arasında dolaşıma sokulmuş bir yazı olmuş benimkisi. Neredeyse tamamı kadınlardan gelen mektuplar aldım, niyesini bilmiyorum. Hepsi de sert ve öfkeli ifadeler içeriyordu. Reiki türü anlayışların metropollerde yaşayan, iyi eğitim almış, üst-orta sınıftan insanlar arasında yaygınlaştığını düşünüyorum. Bana gelen mektuplardan konuşulabilecek olan bir kaçını paylaşmak istedim. O dönem çok az mektuba cevap verdim, bu mantığa verebileceğim bir cevabım yok desem yeridir. Reikiye inanan bir arkadaşım bana bu yazıdan sonra “sen neye inanıyorsun, nasıl rahatlatıyorsun kendini” diye hafif öfkeli hesap sormuştu. Gerek sorunun içerdikleri, gerekse mektuplar genel olarak “insanların hayatla başa çıkamadıklarını gösteriyor” bana kalırsa. Besmele çekerek dükkânını açan bir esnaf ile “olumlu düşünerek” işe başlayan biri arasında fark göremiyorum. Güzel bir bahçe görürüz, çiçekleri, çimleri, ağaçları gıpta ederek izleyebiliriz, ama çiçeklerin de altında gübre vardır. Son söz: Mektupları bir mantığı anlamak adına anlamlı bulduğum için yayınlıyorum.

# düşünce gücüne inanan bir kişinin reikiye inanmaması bir çelişki, BENCE. aynı şekilde düşünce gücüne inanan bir kişinin İslam ve diğer dinlere de inanmaması bir çelişki, BENCE.

reiki hakkındaki yazınızda düşünce gücünden hiç bahsetmemeniz bu konuda bir yazı yazıp görüş bildirmek için ne derecede bilgili olduğunuzu açıklıyor, BENCE.

belki düşünce gücüne inanmıyorsunuz ya da hiçbir şeye inanmıyorsunuz belki. Herkesin yolu farklıdır. yazınızın son paragrafında belirttiğiniz iki temel neden sadece "sizce" olandır ve sizin bu konuya bakışınızı göstermekten öteye gitmez.

bana sorarsanız reikicilerin kendilerini bir dinin müritleri olarak ortaya koymamalarının nedeni bu konuya sizin tarzınızda bakan ve her olayın altında din arayan kişilere bişi inandırmanın ne derece anlamsız olduğunu bilmelerinden kaynaklanıyor derdim.

# Tarihini tam olarak bilmediğim Milliyet gazetesindeki Reiki konulu yazınız için size bu maili yazıyorum. Reiki bir din değildir. İnsanların ağrılarını dindiren, kronik olan rahatsızlıklarda bir çıkış, birçok ruhsal sorunun da çözümüdür. Budizm ve Hristiyanlik kaynaklı olduğunu yazdınız. Dr.Mikao Usui Budist bir rahipmiş. Bir öğrencisi Hz.İsa'nın nasıl elleriyle şifa dağıttığını sormuş ve o da araştırmış. Eğer diğer dinlere mensup insanların bulduğu şifa yöntemlerini kullanmayı reddediyorsanız Avrupa'dan ithal gelen ilaçları kullanmayı da reddetmelisiniz o zaman?? Onları bulanlar da Hıristiyan... (Birçok teknolojik aleti bulan kişiler da diğer dinlere mensup kişiler.. Onları neden kullanıyorsunuz ????) Hem insanlar bundan yarar sağlıyorlarsa, sorunlarına çözüm buluyorlarsa hangi dini kaynaktan olduğunun bir önemi var mı sizce?? Ve de insanların bunu bir din olarak söylememesinin sebebini de çok saçma bir nedene dayandırmışsınız.... Ne alakası var ki yazdıklarınızla?? Bence yazmadan önce iyice araştırıp öyle yazın... Yalnış bilgi veriyorsunuz ve bu gazeteyi okuyan bir sürü insan var.... Ben 2003 marttan beri reiki yapıyorum.. Irsi olarak böbrek taşlarım vardı ve artık yok.. Sadece kendime değil bir çok insana da bu yolla yardim ettim.. MS rahatsızlığı olan bir arkadaşım vardı. Yürüyemiyordu. Artık çok rahat yürüyor, koşuyor, yüzüyor... Bacaklarınızın olmadığını düşünün.. Ne yapardınız??? Bir de böyle bir yolla bacaklarınıza kavuştuğunuzu düşünün.. Ne önemi kalır onun ne kökenli olduğunun??? Umarım siz de bir gün Reiki'yle tanışırsınız ve yazdıklarınızın yalnış olduğunu kendi deneyimlerinizle anlarsınız... Cevap yazmak isterseniz bana bu mail adresinden ulaşabilirsiniz... Sevgiyle kalın..

# Evet haklısınız bu Uzakdogu felsefelerinin hepsi dini çağrıştırıyor ama ck büyük bir farkla 'insanların hepsinin iyi olduğu farz ediliyor ve dindeki günah/ceza mekanizmaları' çalışmıyor'. Günümüz temposunda kendini Tv dizisi, Popstar yarışması, televole programı vs’den çok kopuk bulan insanların kendi içlerine yönelip kendi kendilerini "eğlendirmelerini" sağlayan çok pratik bir yol bence

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails