Pazar, Nisan 04, 2021

Kaymak Tabağı ya da Tuhaf Kitaplar (6)

Kaymak Tabağı, epeydir aradığım bir kitaptı, yeraltı edebiyatında, erotizm bahsinde ismi geçen bir novellaydı. Hiç görmediğim için neyi-nasıl anlatıyor merak ediyordum. Türün hastası değilim ama konuşulan kitapları okumak gibi bir takıntım var, bunun için sabırla uğraşırım. Hele az bulunanlar, tezgah altında satılanlar... Pıyy

Bir parantez açayım, Kitabın 1953 versiyonunu okudum, öncesi var mıdır ve bu versiyon kitabın ilk ve tek orijinali midir bilmiyorum, yani o şöhretten (isimden) faydalanmak için yazılmış farklı bir romancık da okumuş olabilirim demek istiyorum. 

Herneyse artık, kitabı okumaya muvaffak oldum diyelim, bu kısmı sırtararak yazıyorum... bulunması zor bir kitap olduğu için benim gibi merak edenler olabilir. E okudum da ne oldu? Doğrusu, nasıl desem, kitabı pek de enteresan ve cesur bulmadım. Bu gürültüyü nasıl çıkarabilmiş sahiden merak ediyorum. Öyle ki, bana başka bir versiyon daha varmış gibi geldi... Kuşkucu ve külyutmazım ya... 

Kaymak Tabağı'nı Mehmet Rauf yazmış diyenler vardır, fikrimi söylemiş olayım, bu metni o yazmış olamaz, başka bir versiyon varsa yine bilemem tabii...

Romanın sonuna eklenen yayınevi notunu paylaşarak bitireyim. Frene basmak yetmemiş, el frenini de çekmiş, "zabıtaya selam yola devam" demişler. Peh peh...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails