Çarşamba, Mayıs 22, 2019

Pıt Pıt Sözlüğü (20)


Aleksandra: Sait Faik’in saplantıyla, tutkuyla âşık olduğu kadın.

Bıkkınlık: Edebiyat iyiden ve kötüden, şeytanlardan ve meleklerden oluşur; giderek artan ölçüde, sadece şeytanlarımla ilgileniyorlar (Orhan Pamuk, Manzaradan Parçalar).

İpekli Mendil: Sait Faik’in yazdığı ilk öykü.

Dört Motorlu: Derken sahnenin önünde; arkasında uzun bir pelerinle Dört Motorlu lâkabı verilen meşhur dansöz belirdi (Halide Edip Adıvar, Âkile Hanımın Sokağı).

Diyemedim: Sen gel tabii. Senin gelmediğin dükkânın ben anasını satarım.Sen gel tabii. Senin almadığın yumurtayı ben yere çalarım.Sen gel tabii, ben tüm Yozgat’ı bırakır tüm malı san asaklarım sultanım, diyemedim. “Her zaman,” dedim. “Her zaman bekleriz.” (Mustafa Çiftçi, Bozkırda Altmışaltı).

Darbımesel: Atasözü.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails