Pazar, Kasım 26, 2017

Son Okuduklarım 21


Fırın Saldırısı, Murakami'nin Kat Menschik tarafından resimlendirilen kısa hikayelerinden biri.  Yazarın kendine özgü şaşırtıcı bir bir twistiyle geliştirilmiş. Yaşanan bir hatıraya takılıp kalmak, onu aşamamak her zaman ilgi çekici bir tema olabiliyor. Murakami, saplantıyı iyi anlatan bir yazar. Elveda Güzel Vatanım, genç çizer Bartu Bölükbaşı'nın Ahmet Ümit'in aynı adlı romanından yaptığı bir çizgi roman uyarlaması. Ortalamanın üzerinde bir iş olmakla birlikte biraz sıkışık gibi geldi bana, daha çok sayfayla anlatılıp kurguyu rahatlamak gerekiyormuş. Bir başka sıkışıklık Bartu'nun kamerasının hep yakın görmek istemesinden çıkmış, kareler bu yakınlıktan dolayı da nefessiz olmuş. Prosopopus (2003) yakınlarda Buzul Çağı adlı çalışması yayımlanan ünlü Fransız auteur De Crécy'nin -bence- başyapıtı. Uzunca zamandır, yazısız-balonsuz-anlatım kutusu olmayan albümler inceliyorum. Tarzın zorluğu şu, sadece çizgilerle anlatmak kolay iş değil, basitlikle yalınlık birbirinden farklı şeyler. Kimisi çok basit kaçıyor, kimisi anlaşılamama riski taşıyor. Prosopopus, külfetli bir hikaye, okuru zorlayan türden bir tahkiyeye sahip. Sakin Olmak, Schmid'in popüler felsefi denemelerinden biri. Kitabın sakinlikle ilgili olduğunu sanıyordum daha çok yaşlılığı karşılamakla ilgiliymiş.


Sahilde, mutlaka okunması gereken bir roman. Hikayesi değil, karakterlere odaklanan o derinleştirme biçimi nedeniyle çok yeni bir dili var, herkese söylüyorum bu güzelliği, burada da yinelemiş olayım. Doktor March'ın Dört Oğlu, nasıl desem, "Hitchcock Sunar!" hikayesi gibiymiş, doğrusu hiç beklemiyordum, o sebeple şaşırdım, bitirdiğimde ise roman değil hikaye olmalıymış hissine vardım. A Parody of Asterix ile Tintin vs Bat-Man parodi çizgi romanlar. İlki, Asterix'i ve çizeri Uderzo'ya saygı niteliğinde çeşitli yazar ve çizerler tarafından üretilmiş kısa öykülerden oluşuyor. İkincisi, Hergi imzasıyla üreten Jean Francois Bournazel'in çalışması. Tenten'le Batman'i karşı karşıya getiriyor. Benzeri türden parodileri mutlaka okuyorum ama doğrusu şu yaşıma kadar iyisini görmedim.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails