Perşembe, Haziran 30, 2016

Hayat Memat


Yeşilköy'de ölen iki yabancının hikayesi ilginç. Sanıyorum, iki yıldır böyle hikayeler duyuyoruz. İki insan, iki baba, IŞİD'e katılan oğullarını ikna etmek için Türkiye'ye gelmişler. Acaba bir kafileyle birlikte mi gelmişlerdi? Başka aileler de var mıydı? Resmi aracılar olmuş muydu? Para konuşulmuş muydu? Soru çok.

Öyle ya da böyle, gelmişler buraya. Nereye? Türkiye'ye. Niye Türkiye'ye geliyorlar? Türkiye'de işleri ne?

Deniyor ki, Cem Uzan'ın el konulan çiftliğinde militanlar eğitim görüyor, sonra da buradan cepheye gidiyorlarmış. Doğru mu bilmiyorum, ama gözümle gördüğümü biliyorum, IŞID Militanlarını, Ulus'ta İsmetpaşa'da rap rap yürürken gördüm...Eğitim yapıyorlardı. Dahasını da duydum, atış talimi yapıyor, yaparken de DİSK'in duvarlarına ateş ediyorlarmış örneğin. Ben o kadarını bilmiyorum.

Nerede? Ulus'ta...Ankara'da. Valiliğin hemen yakınnda.

Şimdi, IŞİD'a IŞİD demeyen, hassasiyetle başka bir adlandırma kullanan bir hükümetimiz, bir iktidar partimiz var, sempati gösterdiklerini gizlemiyorlar zaten.  Bombalar patlatırlırken güvenlik zaafiyeti var deniyor ya, zaafiyet meselesi, ta oradani o sempatiden başlıyor.

O insanlar neden Türkiye'de eğitim görüyorlar sorusu bu bakımdan saçma artık. IŞİDçiler, buradalar, üstelik kendilerine benzemeyen herkesi öldürmek istiyorlar, ben öyle anlıyorum. Dışarıdan görülense şu: Türkiye, IŞID'a yardım ve yataklık ediyor, kendilerine sempati gösteriyor ve buna rağmen onun şiddetinin mağduru oluyor.

AKP'liler, IŞİD'a IŞİD demeyerek kendilerini kolluyor, kamuoyu nezdinde nasıl anlaşılacaklarını hesap ediyorlar ama insanlar ölürken, gösterdikleri hassasiyetin getirisi veya bu örgütün varlığının faydası nedir bildiklerinden emin değilim.

Getirisi ne bunun? Gizlice getirilen petrol mü? Nedir hakkaten?

Son patlama sırasında abuk sabuk şeyler yazan bir partili, hatırlayanlar olacaktır, ünlü bir şarkıcının kızkardeşiyle elleri kelepçeli resimler çektirmişti. Ağzı kulaklarında zevzekçe şakıyordu röportajında. Türkiye'deki İslam ile IŞİD'in savunduğu İslam arasındaki farkı anlamıyor ve göremiyor olabilirler mi bu insanlar? O kadar çok poz yapıyor ve o kadar çok aktüeli yaşıyorlar ki, bizim gülüp geçtiğimiz kelepçeli ellerin başka koşullarda kesilebileceğini akıllarına getirmiyorlar mesela.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails