Cuma, Mart 13, 2020

Talât Abi


Resim çizmekle gerektiği kadar uğraşmadım ama nasıl desem, derdimi az çok çizgiyle anlatabilirim... "ancak çöpten adam" çizebilirim diye bizi resmetmekten alıkoyan ve meşru sayılan bir sanat yargımız var... İşi sadece yeteneklilere ve sanat okullarına bırakan, tatsız bir resim dersiyle bizi çizmekten soğutan bir eğitim anlayışımız da cabası...

Mutlaka iddialı olmamız gerekmiyor, yazarlık başka yazmak başka gibi... profesyonel çizerlik başka, bir ifade aracı olarak çizmek başka...

Yukarıdaki çizgiler bana ait, hikayesi ise şöyle... 

Çizgi romanla ilgili bir kitap hayalim vardı, 1991 yılında İstanbul'a gidip, çizer ve koleksiyoncularla söyleşi ve röportaj yapmaya başladım. İlk olarak Samim Utkun'la konuşmuş, oradan da Talât Güreli'ye gitmiştim. O zamanlar, internet filan olmadığı için kim kimdir, nasıl biridir bilmiyoruz, Samim Abi, "s
ana kolaylık olsun, fotoğrafı yok ama resmini çizeyim" diyerek doğrusu Talât Abi'ye hiç benzemeyen bir portre resim yaptı. Karşılaşınca göstermiştim, esprisi olmuştu. 

Talât Abi ile konuşurken gaza mı geldim, havaya mı girdim, denk mi düştü bilmiyorum, resmini karalamıştım. Beğenmişim ki imza atmış saklamışım... geçen hafta sonu aklıma gelmişti, orijinaller arasında ancak bulabildim. Beni geçmişe götürdüğü için önemli bir hatıra...İyi ki saklamışım. Talât Abi bile görmedi bunu...

Ha, Samim Abi'ye söz söyledim (bu arada o çizimi bulamadım) ben çok mu benzettim derseniz eğer... Otuz yıl önceki genç Talât Güreli'yi çizdim, onun tipik bir gözaltı vardır, yüzünü çizerken vurgulamak gerekir, ona girememişim...

Üstüme gelmeyin.

4 yorum:

Denize Bakan Ev dedi ki...

:)) İlahi, güldürdünüz. Fakat çizerlerin çok iyi bildiği gibi; işin azı yetenek, çoğu çalışma ve tekrar, kalbi ise "felsefesini / hikayesini yakalayabilmek". Bu anlamda bence çok başarılı!

Ahmet Ozan dedi ki...

görseydim o zamanları tanırdım çiziminizden :)

Levent Cantek dedi ki...

Denize Bakan ev... nezaketiniz için teşekkür ederim

Levent Cantek dedi ki...

Entlovin... neşe bizi hayatta tutar :)

Related Posts with Thumbnails