Cuma, Mart 13, 2020

Fark


Bugün, sahaflardan Agah Özgüç'ün 2005 tarihli Afişlerle Türk Sineması (Mimeray, 2005) kitabını aldım. Özgüç, çalışmasının bir bölümünde çizgi roman uyarlamalarına değinmiş ve benim ilgili kitabımdan söz etmiş, arada sorular sormuş, biraz karışık olduğu için benimle polemiğe mi girmiş anlamadım.

O kısmı geçiyorum, şöyle bir iddiada bulunmuş, 1960 yılında Kozanoğlu ölünce Yalaz, Kaan adını yasal olarak kullanamaz olur ve kahramanın ismini Karaoğlan olarak değiştirir filan demiş...

Doğru olamaz çünkü Kozanoğlu 1966'da ölüyor, o tarihlerde bırak ölmeyi, Yalaz'la dargınlar hatta...Seneler süren, Kozanoğlu'nun ölümünden sonra bile mahkemelere sirayet eden bir telif hakkı anlaşmazlıkları var... Ertem Eğilmez de bu karmaşık durumu kullanarak Kaan filmi çıkartır aradan... Yine mahkemeye gidilir... Yeşilçam oyunları diyelim...Yani, sadece ölüm tarihine baksa, iddiası değişecek...

Bir polemiğe girdiğim sanılmasın, sahiden böyle bir niyetim yok... Bir meselenin tarihini anlatıyorsak, yaygınlaşması gereken doğru olanı paylaşmak olmalı... Özgüç, kitabıma bakmakla birlikte galiba hafızasından yazmış ya da doğru bildiğini düşünerek önemsememiş... bilemiyorum...

Beni dahil etmese bunları da yazmazdım. Araştırdığımız meselelere farklı taraflardan bakıyoruz...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails