Pazar, Ekim 24, 2021

Altmışlardan bir fentezi

Efemera faslından elime geçti, emin değilim ama galiba Sevinç Pekin, yarı çıplak bir halde Ayhan Işık posterine sarılır gibi yaparak poz vermiş... Eğer Pekin ise Işık'la birlikte de oynadılar. 

Niye çekmişler bu fotoğrafı? 

Sorunun cevabı, erkeklikte, ergenlikte dedik mi meseleyi kapatıyoruz, biliyorum... Retorik yapıyorum...Yani bu mizanseni kurarken, fotoğrafçı, dergici ne düşünüyor, neyi hayal ediyor, neyi pazarlıyor? :Okuru nasıl yönlendiriyor, aklındaki okur kim?  

Sonuçta ne konuşşsak, altmışlı yılların bilinçaltını ve kolektif fantezilerini konuşmuş olacağız.

Önce genel bir betimleme yapalım: magazinciler sever böyle pozları, erkek ve kadın artizleri yakıştırır birbirine, küçük bir aşk hikayesi işe yarar-satar diye düşünür. Seyirciyi ve okuru alıştıran-çağıran ve tekrar eden bir rutindir bu, şimdilerde sosyal medyada yapılan "shiplemek" bundan pek farklı değil aslına bakarsanız. 

Oysa burada kadın çıplak, kendini sevdiği/beğendiği erkeğe o halde sunacak kadar pervasız...Üstelik, bize dönmüş, okura-seyredene bakıyor. Seyret bizi mi demek istiyor?

Altmışlı yıllar, striptiz gösterilerinin gece hayatını işgal ettiği, erotizmin o yıllardaki normalini etkilediği bir dönem. Yani, kadın dansçılar, bir kuklayla, ya da yukarıdaki gibi bir resimle sözde sevişiyor, belli bir ritm içinde soyunup dökünüyorlar. 

Oradan olmalı diyorum, belki ilham alarak belki farkında bile olmadan benzer bir sahne istfilemişler. Farkında olmayabilirler, o yüzden yukarıda "bilinçaltı" dedim. 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails