Pazartesi, Mart 24, 2014

Dindarlar


Malum bugün ziyaret günü, büroya Kürt-Müslüman, ünlü bir avukat geldi...Seçim vesilesiyle, "Türkiye nereye gidiyor?" endişesi çoğaldığı için, gelen giden yorum yapıyor, hasbihal ediyor, konuşmak istiyor. İster istemez epey senaryo dinliyoruz, bugün gelen abimiz coşkulu, neşeli, güzel anlatan, üzülen, üzüntüsünü gösteren, öfkelenen, öfkesini gösteren biriydi. "Türkiye’de dindarlar neyi seçecekler doğrusu merak ediyorum" diye başlayıp mealen şunları söyledi:

"Mazlum psikolojisiyle dünyaya baktılar yıllarca, hâlâ da haksızlığa uğradıklarına inanıyorlar muhtemelen. Hâlbuki iktidardalar, her şeyi yönetiyorlar değil mi? Ama ne oldu? İnançlı yolda yürüyenlerin iktidarla bozulabileceklerini gördüler; geleceğin güzel olmayabileceğini, gönül verdikleri ve güvendikleri insanların şefkat ve merhamet dışı davranabildiğini farkettiler. Dindarların ne olursa olsun, bundan sonra, eskisi kadar kolay ve ezberden, dindar bir partiye oy vermeyeceklerine inanıyorum."

Yorum yapmadım, lafa karışmadım, Türkiye'de Müslümanların haksızlığa uğradıklarına ilişkin inançları bence çok güçlü ve tarihsel...Hele böyle, seçmek zorunda kaldıkları zamanlarda, savunma refleksiyle hareket ettiklerini, sineye çektiklerini de biliyoruz.

Müslümanların kendi aralarındaki kavganın gösterdikleri pek de temiz şeyler değil...  O hayal edilen dervişlik gündelik siyasette yaşamıyormuş, insanlar kirliymiş, kirleniyormuş...derler mi? İktidarın yozlaştırdığını kabullenirler mi bilmiyorum. Müslümanlar, uzun vadede ayrışacak, farklı yörüngelerde başka türlü eyleyecekler ama bu galiba, hemen olmayacak...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails