Pazar, Mart 16, 2014

Kimin Günah İşleme Hakkı Var?



Güçlü biriyim ben Mete... Çok güçlüyüm... Hiç çok güçlü hissettin mi? Dünyadaki en güzel duygudur... Uçabilir gibi hissedersin... Her istediğin olur... Tek kelimen yeter, göz hareketinle olur! Bazen sadece niyetinin olması bile kafidir, olur! Ben hepsine sahibim, ben neyim biliyor musun Mete? Gücüm ben...

Artık hepsi senin olacak... Bütün bunlar bu yüzden yaşandı. Hazırlanmanı, bana hazır olarak gelmeni  istedim. Bunun okulu yok Mete... Günü geldiğinde ne yapacağını bilemiyor olmanı istemedim...  Dimdik dur istedim! Hakettiğini almayı bil istedim...Tut ve kopar istedim! Orta Asya'da, erkek çocuklarını küçük yaşta doğaya bırakırlarmış, çıplak, silahsız...Sağ kalanlar savaşçı olurmuş...  İnsan, insanın kurdudur Mete... Benim oğlum Kurt olmalıydı Mete...Sen Kurt oldun...Herkesle başedersin artık...Seni yanımda istiyorum oğlum... Ben sana kocaman bir imparatorluk bırakıyorum! Saf bir güç... Eğilip bükülmeyen, yenilmek bilmeyen...Başka bir yerde, derinde bir güç...Kitaplar, okullar, entelektüeller, demokrasi, siyaset, annemin hikayeleri... Hepsi yalan oğlum, hepsi insanı gevşeten, korkaklaştıran saçmalıklar... 

Bu kadar aptal ve asalak insanın içinde nasıl yaşanır Mete...O aptalların üstüne çıkarak, o asalakları kullanarak yaşanır.... Temizlik...Haksızlık ne bunlar Mete? Herkes herkesi harcıyor bu dünyada... Herkes kibar, herkes ölçülü ama herkes bir kaşık suda boğuyor birbirini... Edebiyat oğlum bu söylediklerin. Dünyayı kitaplar değil para yönetiyor, güç yönetiyor...

[Eski Hikaye 17.Bölümden...İbrahim Ferhat, oğluyla konuşuyor]

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails