Pazartesi, Ağustos 14, 2023

Cool


Yaşadığımız dönemin en çok kullanılan veya en süratli yaygınlaşan nitelemelerinden biri, cool. Butün popüler sözcükler gibi, kırk çeşit anlamda, vara yoğa kullanılıyor... Sadece google görsellerine bile baktığınızda kafa karışıklığını görebiliyorsunuz. Doğrusu budur diyebileceğiniz bir şey değil..

Birisi sorduğunda, benim ölçüm, özgüvenli bir soğukkanlılık diyorum...Ancak öyle tarif edebiliyorum.

Yukarıdaki kedi bana sorarsanız aşağıdakiyle kıyaslandığında net olarak cool duruyor... İkincisi konuşken, dert anlatan bir yoksul sanki, işportacı kadar askıntı ve geveze görünüyor, meramını anlatıyor, ikna etmeye çalışıyor, karşısındakine göre konuşuyor hatta. Bu kadar konuşan biri cool olamaz mesela...
 

Yukarıdaki kedinin göz ucuyla bakışına sitakse ettiğimizde ne görüyoruz peki?...O kadar kendinden emin ki... Uzun uzadıya bile konuşmasına gerek yok...Ben gidiyorum, sana da bi şey demiyorum veya daha ne diyeyim artık bakışı bu...

Tamam çözdüm ben bu işi...Birinsi cool, ikincisi uncool...Bitti.

4 yorum:

m a dedi ki...

Merhaba Hocam. Temel Aksoy'un blogunda "cool olmak"la ilgili güzel bir yazı var: http://www.temelaksoy.com/cool-olmak-ne-demek/

Adsız dedi ki...

Anlamını araştırıp bulamadığım ve merak ettiğim için soruyorum; sitakse etmek ne demek?
Çenebaz

Levent Cantek dedi ki...

Çenebaz'a
Ben Ankara Ulus'ta büyüdüm sayılır, çalıştığım yerin hemen arkasında sağ sola yük taşımak isteyen hammallar olurdu, yük inerken binerken bir hararet olur, bağırış çağırış arasında "sitakse et" derlerdi, merak edip sorunca gülerek "işi bok etme!" demek demişlerdi, aslında dikkat etmek anlamında kullanıyorlardı. Ana dillerine ait bir argoydu.

Balkanlı bir gruptu, yetmişli yıllar olduğu için Bulgar göçmeniydiler diye düşünüyorum...Bir arkadaşım blyad gibi bir şey demişti, sanmıyorum, blyad "bok" ya da "fuck" gibi bir şey... Sitakse, bok anlamında kullanılıyor ama blyad nasıl çok işlevliyse hammallarda farklı kullanıyorlardı, "sitakse et" "dikkat et' (bok etme)

Falan filan...

Sarkastik bir metin yazmışım, ordan aklıma düşmüş
Selamlar

Adsız dedi ki...

Açıklamanız için çok teşekkürler
Çenebaz

Related Posts with Thumbnails