Pazartesi, Ocak 01, 2024

Seyrüsefer Defteri En İyiler 2022

Başlık yanıltmasın, evet, 2022'yi atlamışım, yoğundum, çalışıyordum, nerdeyse üç ay blog bile yazamamıştım. Geçen senenin listesini hazırlarken farkettim ki  peh peh...koca bir seneyi es geçmişim... Bu yılı hafta sonu paylaşacağım. Şimdi her sene tekrarladığım açıklamaya geçeyim...

Kendimi bir eleştirmen ya da seçici olarak görmüyorum. Kendi ilgilerinin peşinde yaşayan, kaçan ve sığınan, gezinen biriyim. Sinema literatürünü okumuyor ve izlemiyorum. Bu o literatürü ve emek verenleri hafifsediğim, yok saydığım anlamına gelmesin. 

Takip etmiyorum derken, bir şeyi seyrederken ve seçerken kendimi çok belirlemek (ve etkilenmek) istemiyorum. Sonuçta filmler ve diziler hakkında pek bir bilgim olmuyor, sinema yayınlarını takip etmiyorum, sinefilleri okumuyorum. Eğer onlar benim hayatıma dahil olmazlarsa sinefil tanımaya çalışmıyorum. Ne kadar az bilgiye sahip olursam o kadar çok hoşuma gidiyor. Tabii şu da var, öyle bir hayat yaşıyoruz ki, bir filmden veya bir diziden haberdar olmamak çok zor  olabiliyor. Bazen bir yönetmeni, senaristi ya da bir başka çalışanın yeni işini bekliyor ve merak edebiliyorsunuz. Bütün bunlara rağmen dışarıda kalmaya uğraşıyorum demek daha doğru…

Aşağıdaki liste o yılın yeni filmleri gibi düşünülmemeli… Bunlar bana çarpan veya merak ettiğim için seyrettiğim işler… 

Being the Ricardos (2021) 
Bullet Train (2022) 
Doraibu mai kâ (2021)
Ghahreman (2021)
House Of Gucci (2021) 
King Richard (2021)
Lightyear (2022) 
Metri Shesh Va Nim (2019)
Moneyball (2011)
Nightmare Alley (2021) 
Pixote: A Lei do Mais Fraco (1980)
Tehran Taboo (2017) 
The Batman (2022)
The Black Phone (2021)
The Phantom of the Open (2021)
Verdens verste menneske (2021)

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails