Pazartesi, Ocak 15, 2024

Geride kalma korkusu

[İnsanlar neden popüler olanı konuşmak istiyorlar?] Herkesin konuştuğu konuş(a)mamak insanlar üzerinde geride kalma korkusu yaratıyor. Garip bir gerilim bu... Konuşmazsam yaşlı sayılacağım, izlemezsem eksik kalacağım, konuşulanların uzağında kalacağım gibi onları motive eden garip bir akış var. Etkileşim alma arzusu, etkileşim alana yaklaşma arzusuyla birleşiyor çoğu zaman... Sosyal medya kullanıcılarının bir gazete-bir dergi gibi davrandığını, gazeteci gibi, yorumcu gibi yazdığını da unutmayın. Her gün manşet düşünüyor, gündemi yineliyorlar. 

[Z kuşağı ne kadar etkili?] internet ve sosyal medya, genellikle "gençlikle" özleştiriliyor, z kuşağı,  internet gençliği filan gibi nitelemeler yapılıyor. Oysa, internetle otuzlu - kırklı yaşlarında, daha işin başında tanışmış, sosyal medyayı aktif olarak kullanan çok ama çok geniş bir kullanıcı topluluğu var... Üstelik Z Kuşağı vurgusunu en çok onlar yapıyor bence... Popüler bir niteleme. Yekpareleştirilecek bir kuşak vurgusu zihin açıcı olabilir ama doğru olmaz.

[Sosyal medya, popüler kültürü nasıl belirliyor?] Sosyal medya, popüler kültürden etkilenen  ama popüler kültürü de etkileyen bir medium. Belirliyor demek yerine etkileşim demek daha doğru. Şöyle anlatayım, eskiden gazeteler çok etkiliydi, işte Hürriyet'te çıkmak bir şeydi, oysa Hürriyet de popüler olanı izliyordu, sadece popülerleştirmiyordu, popüler olandan faydalanıyordu. Benzer bir mantık aslında...

[Dijital dizilerle ilgili bir doktora tezi için yaptığım görüşmeden... Üniversite etik kurallarına göre öncesinde bir yayın yapılamıyormuş, isim vermeden kısa bir alıntı paylaştım. Bu aralar dilimde bir "geride kalma korkusu" var, hep bu konuşmadan...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails