Cumartesi, Mayıs 28, 2022

Resimli Şark'a hususi

Resimli Şark dergisinde (1934) Nezihe Muhittin'in Güzellik Kraliçesi romanının reklamını gördüm, romanı okumadığım için daha geniş bir yorum yapamıyorum ama reklamın ilginç bir tarafı var, tasarımın odağındaki kadın, reklamın verildiği dergiyi okuyor. 

Kitabın özgün kapağına bakındıysam da göremedim, reklamla kapak ne kadar farklı karşılaştıramadım yani, bence Resimli Şark için bu ayrıntı özel olarak eklenmiş... 

Velhasıl hoşuma gitti, diğer yandan şunu da düşünmek gerekiyor, kimin reklamı yapılıyor burada, işte orası karışık, romandan çok Resimli Şark konuşulsun istenmiş gibi geliyor bana... Daha önemlisi, editöryal bir açmaz ekleyeyim, böylesi bir reklam önce romana ve onun dünyasına, sonra da romanın satışına ne katabilir veya ne eksiltebilir diye düşünülmüş müdür acaba? 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails