Pazar, Mayıs 15, 2022

Oldboy

Filmi haliyle izlemiştim ve bir çizgi roman-manga uyarlaması olduğunu biliyordum. Türkçede geniş aralıklarla sekiz ciltlik külliyatı yayımlanmıştı, merak ediyordum, ancak okuyabildim. Okudukça  belli başlı temalar alınarak filmde başka bir bağlam kurulduğunu anladım. Klişe bir tartışma içine girmeyeceğim, manga daha çok bir muamma ve entrika hikayesi olmuş, kişisel olarak bu türden hikayeleri severim, o bakımdan ilgimi çekti. Film ise o entrikayı araçsallaştırmış ve intikam meselesine yoğunlaşmış.

Diğer yandan mangada kahramanı daha odaksız (ve öfkesiz) buldum, film bu belirginleştirmeyi daha doğru yapmış. Manga, hikaye olarak uzadıkça o odaktan uzaklaşmış, yeni karakterler katarak öne değil yana doğru bir tahkiye kurmuş. Oldboy filmini kime sorsanız bir intikam hikayesi sayar ve finaldeki huzursuz edici tvistten söz eder. Manga bu ölçüde bir sertlik taşımıyor, kötü adamın neden bu eziyeti ettiği anlaşılmıyor veya bizi ikna etmiyor. Film bu bakımdan "serbest" bir uyarlama olmuş demek istiyorum, mangayı bitirdiğinizde filmden ayrı bir ton buluyorsunuz çünkü...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails