Pazartesi, Mayıs 09, 2022

Bilemedim

Sosyal medyada rastladım, Nejat Uygur, Deniz Gezmiş'lerin idamıyla ilgili böyle bir cümle kurmuş, bana sorulsaydı, "dememiştir" derdim. Garezle değil hatırladıklarımdan yola çıkarak söylüyorum bunu. Yetmişli yıllarda, o yılların sert kıyıcı kutuplaşmasında, ne zaman sağcı bir mizah dergisi çıksa hiç şaşmıyor, Nejat Uygur bir biçimde o kadroların içinde yer alıyor, siyaseten sağcı olduğunu, hatta bu sebeple sağ siyasetçilerden itibar gördüğünü de biliyoruz... 

Gel gör ki, bu paylaşım sık rastlanılan bir biçimde uydurma ya da yakıştırma türünden bir fake değil, bizatihi oğlu tarafından yayımlanmış çünkü. Nerede ve ne zaman söylemiş merak ettim, oğullarına ve ailesine söylemiş olmalı...Çünkü en azından o idamların yaşandığı yıllarda o düşüncede olduğunu sanmıyorum, fikrini sonradan değiştirmiş olmalı. 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok aci.

Related Posts with Thumbnails