Cuma, Mayıs 03, 2019

Pıt Pıt Sözlüğü (17)


Kalınız:  Merak etmeyiniz, dedim, zenci kalacağımdan şüpheniz olmasın, zenci kalacağım!.. (Cihat Burak, “Zenci Kalınız”).

Sis: Tevfik Fikret’in İstanbul’a lanetler yağdırdığı şiirinin adı.

Musahhih: Düzeltmen.

Mantık: Evet, bekârdım. Hayır, sanatçı değildim. Ben bu ikisini mümkünse yan yana getirmemeye çalıştım. Evliysem sanatçı oldum, o acılar beni sanatçı yaptı; boşandım, acı çekmediğim için sanat yapamadım (Akif Kurtuluş, Mihman).

Ok: Yahya Kemal’in aruz kullanmadan yazdığı tek şiir.

Usta: Hamdi bey, gündüzleri hakikaten liman kahvelerinde dolaşır, partisi bir paket Yenice’sine piket tavla oynar, parmakları sayesinde yüzde doksan da kazanırdı. Tavlada zar tutması, pikette kâat düzmesi meşhurdu (Kemal Tahir, Hür Şehrin İnsanları).

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails