Pazartesi, Haziran 05, 2017

Son Okuduklarım 16


Sennet'in Yabancı'sı iki makaleden oluşuyor, azınlıklarla, tarihi Venedik'le ve Manet ile ilgili, ilham vericiydi benim için. Les Musiciens, Sempé'nin adından da anlaşılacağı gibi müzik ve müzisyenlerle ilgili minicik bir albümü. Botton, takip ettiğim biri değil ama akıllı, zihin açan fikirleri olan, el hak, ilginç biri. Havaalanları hakkında yazmış, kolay okunuyor, deneme olarak bir ortalamanın altına düşmüyor. Kırık Kanat hakkında bu ay çıkan Sabit Fikir'e yazdım.


Arada söylüyorum müzisyen biyografilerini oldum olası severim. Üstelik, Billie Holiday, Munoz'un çizgilerinden olabilir beni heyecanlandırdı. Hikmet Kıvılcımlı Kitabı, hem Kıvılcımlı hakkında yazılardan hem de kendi yazdığı metinlerden seçilmiş bir derleme. Uzun süredir, siyasal romantizm hakkında düşünüyor, etrafında dolanıyorum, o açıdan bana verimli geldi kitap. Sılver Surfer-Ağıt, iyi çizilmekle birlikte bana hikaye olarak derin gelmedi, ölüm ve öleceğini bilmek bana başka türlü anlatılmalı gibi geliyor, ilgi çeksin diye, Örümcek Adam'ı filan işin içine katmak, olabilir ve olmaz değil, ilk kez de yapılmıyor ama bana iyi gelmedi. Osip Mandelştam,bildiğim bir şair değildi, kapaktaki çizgilerle düşündüm dizeleri. Heyecanı olan, yeniyi arayan şiirler.


The Call of Origins çizgi romanı bir üçleme. Tavsiye üstüne okudum, Harlem'de başlıyor Afrika'da sonlanıyor, benim ölçülerime göre bir soap opera, çok beğenmedim ama klişeleri nasıl kullanmış merakıyla ilerledim. Hollywood draması gibi işliyor saati. Loverboys, Hernandez'in taşrası, bazen öyle bir hikaye yakalıyor ki, başarısı da burada zaten, okuyup geçseniz bile sonradan aklınıza geliyor, çörekleniyor. Güzel iş. Marie Severin, Amerikan çizgi romanının emekçi kadın çizgi romancılarından biri hakkında, daha çok söyleşilerden oluşuyor. Armağan kitaplarının malumatfuruş bir havası vardır, bir tık daha iyisi, ilginç. Son kitap, Mad Max'in son filmiyle ilgili ilüstrasyon kitabı. Çeşitli çizerler filmi yorumlamışlar. Altmışın üzerinde çizer katkısı olmuş.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails