Salı, Mart 26, 2024

Dişlenen

Akademisyenliğe devam etseydim, mutlaka popüler kültür bağlamında bu fotoğrafı öğrencilere gösterir, tartışmaya açardım. İlk göze çarpan iki kadın arasındaki kontrast olur, yaşam tarzları arasındaki başkalık daha kolay konuşulurdu galiba. Edebiyatımız bu kontrastı çok sevdi çünkü, bize öğrenciyken dünya kadar "ödev" yazdırdılar, soru cevaplattılar. 

Fatih ile Harbiye, Ulus ile Çankaya, Eskişehir ile Yenişehir filan... Nalet olasıca modernizm...

Başka ne denebilirdi? Habermas, bugün pek hatırlanmıyor ama yirmi yıl önce sosyal bilim öğrencilerinin dilindeydi, ki kadının, iki ayrı kuşağın, düğün kamusallığında yanyana gelmeleri de konuşulurdu mutlaka.

Bana gelince ben fotoğrafı, bu kontrast için değil, dansözün dişleriyle tuttuğu kağıt paralardan dolayı aldım, malum dansözler aldıkları bahşişleri göğüsbağlarının içine sıkıştırırlar. Bir şey olmuş ki, kadın oradan çıkartmış, ya da sonradan tepiştirmek için geleni bir hırsla dişlemiş... Ekmek aslanın ağzında...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yenisine yer açmıştır :)

Related Posts with Thumbnails