Çarşamba, Mart 15, 2023

Elbette kazanacaktık!

Yedinci yıla girerken, "Barış İmzacıları"nın bir kısmına göreve iade kararı çıktı, dayanışma adına neşeli ve sevindirici haber oldu... Funda için beni de arayanlar oluyor, "şaşırdık mı" diyorum, "elbette kazanacaktık" diye ekliyorum. Bir mahkemeden bir süredir, diğerlerinin aksine olumlu kararlar çıkıyordu. Gerekçesi hakkında ancak spekülasyon yapabilirim, buraya da bunları yazmayacağım... Sonuçta, bu dava, normal bir dava değildi, hiç olmadı, suç muç hepsi palavraydı, mesele siyasi otoritenin keyfi tutumuyla buralara kadar gelmişti, sündüre sündüre bu kadar zaman geçirilmişti... 

Çıkan iade kararları emsal teşkil edecek ve ister istemez herkesi etkileyecek, iyi tarafı o... 

Tabii ki bu kararla iş bitmiş değil, hak sahipleri otuz gün içinde işlerine iade edilecekler, üniversiteler de kamunun işleyişi gereği kararın iptali için mahkemeye gidecek... Arada seçim olacak, çıkan sonuçlar yine etkili olacaktır ama İstinaf Mahkemeleri, kişisel tahminim, altı ay içerisinde olumlu olumsuz bir karar verecektir. 12 Eylül rejiminde de benzer bir durum olmuştu, akademisyenler dokuz yıl sonra işlerine iade edildiler, çok çok kısa bir süre tekrar atıldılar, o da bir kaç yıl sürmüştü, toplamda on iki yıl olabilir, görevlerinden uzaklaştırılmışlardı. 

Yukarıda yedinci yıla girerken dedim, güzel memleketimizin taptatlı tarihinde on iki yıl süreni de var, ister istemez şunu düşünmeliyiz, bu kadar insan, bu kadar zaman nasıl yaşadı, neyle geçindi, nasıl ayakta kaldı, bilen biliyor, biz öylece konuşup geçiyoruz.  Bu bende hiç eksilmeyecek, ah ettim, ediyorum ve edeceğim zulmedenlere...

Meraklısı için 2017'deki yazım

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails