Salı, Haziran 07, 2022

Taarkan ve Yaprağım

Babam, bir ara adımı Tarkan koymak istediğini, vazgeçtiğini söylemişti, ortaokuldaydım, isabet olmuş, iyi ki Tarkan olmamışım diye içten içe sevinmiştim. Çevremde adı Tarkan olanlara çocuksu bir salaklıkla "Taa arkan" gibi bir şey söyleyip gülüyorlardı, bununla uğraşmak zorunda kalmadığım için sevinmiştim. [Büyümek çok zor, bölüm bilmemkaç]

Bazı isimlerin zamana özgü kadersizliği oluyor, bir arkadaşım anlattı, tanıdığı biri mahkemeye başvurup, Kezban olan ismini değiştirmiş... Ben öğrenciyken Şaban ismi duyulunca insanlar gülümserdi, bir ciddiye alamama durumuydu... Geçen şunu fark ettim, aileler Yaprak ismini de tercih etmiyorlarmış, argoda geçen "yaprağım" hitabı nedeniyle kakır kukur gülüyormuş ahali... 

Taarkan'dan yaprağıma...amma da değişti hayat mı diyeceğiz? 

Argonun işleyişi, zamanelik, popülerlik, itibar kaybı (disrepute) isimlerin kaderlerini de seçimlerini de etkiliyor... Bazıları unutuluyor, modası geçiyor, bazıları revize ediliyor...

Hatırladıklarımdan sıralayayım, Hıdır biraz maganda gibi kullanılırdı, unutuldu sanki... Pakize, genç güzel biraz da saf kızlar için söylenirdi, galiba şimdilerde Merve'ye evrildi... Şengül, eşcinsel erkeklere, daha çok da pasif olanlara söylenirdi, bu deyiş, Ankara Ulus'taki Şengül Hamamı ile ne kadar ilgiliydi bilmiyorum, koli kesmek denirdi, emin değilim ama şimdilerde Şengül kullanılmıyor gibi geliyor bana... Esrara Gonca, kokaine Beyza dendiğini edebiyattan biliyorum, hiç gündelik dilde kullanılırken rastlamadım.

İlkokuldayken sınıfta dört tane Levent vardı, modaymış meğer, eskisi kadar akla gelmiyor galiba, bir arkadaşım yeni doğan erkek çocuklarına en çok Eymen isminin verildiğini iddia etmişti, öyleymiş sahiden... Eymen, bir dizide kokain çeken, sağa sola musallat olan bir denyonun ismi olsa... ne kadar etkilenecek aileler... 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

"Cinsel Aysel"ile Barbaros u unutmussunuz.
Cocuk milletinin de diline dusurmesin kimseyi.

Related Posts with Thumbnails