Cumartesi, Nisan 16, 2022

İki kapılı handa...

2020 yılında Sivas Valiliği Aşık Veysel için kısacık biyografik bir çizgi roman yaptırmış, ne çıkıyor, neler yapılıyor diye takip etmekten bir türlü vazgeçemiyorum, aradım buldum. Parlak bir çalışma olduğu söylenemez, ilginçliği kitapçığın son sayfasında-son karede ortaya çıkıyor. 

Çizgi romanda daha önce görmediğimiz bir beyfendi ile karşılaşıyoruz,  "Aşık Veysel bu toprakların önemli bir sesidir, rahmetle anıyorum" diyerek hikayeyi kapatıyor, birinci tekil şahıs ağzıyla yazıldığına göre hikayenin anlatıcısı benim demek istemiş... Kim bu anlatıcı bilemiyoruz, metnin yazarı da belirtilmemiş... 

Tahminim, konuşan beyfendi Sivas Valisi...Sadece "rahmetle anıyorum" demekle kalmamış, kendini de çizdirerek biyografiye dahil olmuş...Kimin parasıyla basılmış, kimin parasıyla kendini o biyografiye dahil ettirmiş faslını geçiyorum, bunların konuşulması gerekiyor ama konuşulmuyor, şikayetçi olması gereken vatandaşlar dahi normal buluyor olup biteni. Beni rahatsız eden bürokratların bu denli öne çıkma arzusu, bana en hafif deyimiyle "ayıp" geliyor... Mesele, Aşık Veysel ise, sen gelip geçicisin..."İki kapılı handa" diyorsan eğer gereğini önce kendine hatırlatacaksın...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails