Pazar, Aralık 06, 2020

Yayınevi Broşürü


Eskiden yok ölçüsünde azdı, yayınevleri, yayınları takdim edecek kataloglar, broşürler hazırlamazlardı. Kitap fuarları yaygınlaştıkça galiba ihtiyaç oldu, kendilerini ve yayınlarını toplu bir halde sunmaya-göstermeye başladılar.  Yazıda kullandığım sayfalar, Türkiye Yayınevininin 1955 yılında başladığı Günün Kitapları dizisini tanıtan bir broşürden. Günün Kitapları, ucuza satılan, çok basılan, kolay okunan popüler romanlardan oluşuyordu. Amerikanvariydi, pulp bir havası vardı, "serüven" dünyasına dair modern seçimler yapılıyordu filan... 


Beni tavlayansa broşürün tek bir çizerin elinden çıkması oldu, her romana bir vinyet çizmek, doğru betimlemek kolay iş değil...

Çizerini bilen olursa, ona dilediği bir kitabımı imzalayarak adresine göndererek, hediye edeceğim... Bilen çıkana kadar da bu sözüm baki kalacak. Pıyy...

9 yorum:

Deniz Akhan dedi ki...

Sağ üst köşede çizerin imzası var. Şemsi Güner sanırım :)

Levent Cantek dedi ki...

Emin miyiz? Sanırım dediğiniz için soruyorum

Adsız dedi ki...

Şemsi Çankaya

Levent Cantek dedi ki...

Şevki Çankaya olacak

Hüseyin CÖMERT dedi ki...

Şevki Çankaya olacak hocam. Yanlış hatırlamıyorsam Kıbrıs'lı olmalı.

Levent Cantek dedi ki...

Değil ne yazık ki Hüseyin

Levent Cantek dedi ki...

Kıbrıslı karikatürist Hüseyin Çakmak, blogun adresinden yazmış
Levent Cantek kardeşime:,
Sabahın bu vaktinde, bir yayın için, Şevki Çankaya hakkında web araştırması
yaparken,"Yayınevi Broşürü" konulu yazıya ulaştım. Bir hatayı düzeltmek
için yazıyorum: Şevki Çankaya Kıbrıslı Türk'tür. Karikatürcü, Ressam ve
Çizgi Romancı. Lefkoşa Türk Lisesi'nden mezun olmuştur. İstanbul Hukuk
Fakültesi mezunu veya kısa bir süre eğitim aldı. 1956 - 1957 yıllarında
ABD'ye, babasının yanına göç etti. ABD'de birkaç Çizgi Roman çalışması
yaptı. Daha sonra büyük bir çiftlik satın alarak tarım alanında çalışmaya
başladı. Esas ismi: Mehmet Şevki Çankaya'dır.

Levent arkadaş, mailime yanıt veriniz; adresinizi kaybettim. Mail
haberleşmesi dışında internette pek bağlantım yok.

İyi sabahlar...

Hüseyin Çakmak

Levent Cantek dedi ki...

bu yazılan üzerine Hüseyin'e bir cevap yazayım, yazıya konu olan resimdeki çizgileri kimin çizdiğini sormuştum, çizgiler Şevki'ye ait değil, benim "değil" dediğim de o... Yanlış anlamışsınız Hüseyin... Şevki'yle ilgili bir "durum" yok yani...Kıbrıs'a selamlar, kolaylıklar

Hüseyin Çakmak dedi ki...

Levent kardeşim, yeniden iyi sabahlar...
Evet, ben yanlış anladım yanıtı... Sen, çizerin Şevki Çankaya olmadığını yazdın ben Kıbrıslı olmadığını anladım... Yeri gelmişken ben de bir katkıda bulunayım sözkonusu imzaya: Benim bildiğim, Şevki'nin bir ilk zamanlar imzası (acemi veya kararsız - yine ŞEVKİ ismi ile) vardır, (karikatüre başladığı 1940 - 41 yıllarında) bir de profesyonel (klasik imzası) ABD'ye gitmezden önceki imzası (1956 veya ilerleyen bir iki yıl içerisinde)Tabii, ABD'de çizdiği bir çizgi hikayede (1957 yılı) ilk kez ŞEVKİ değil de CANKAYA şeklinde kullandı imzayı. O imza Şevki'nin değil... (Rümuz kullanmıyorsaydı tabii ki)

Bu arada, zaman zaman tartışmalarınızı, yazılarınızı okuyorum ancak uzun süre bu platformda kalmaya cesaret edemiyorum... Çünkü birer vahasınız ve Çizgi Roman (Comics) dünyası inanılmaz zengin bir platforumdur... Karikatürden fırsat bulsam uzun süre izlemek ve kendimce katkıda bulunmak isterim...

Levent arkadaşıma ve bu alanda kitap yayınlayanlara (Çizgi Roman üzerine) not: Yine bu sitelerde biri birinden değerli kitaplar yayınladığınızı üzülerek öğreniyorum. Çünkü ben veya Kıbrıs'taki meraklılar bu yayınları öğreninceye kadar aradan uzun yıllar geçiyor ve bu kitapları ne yazık ki elde edemiyoruz. Örneğin Levent arkadaşımın bende iki veya üç kitabı mevcut, diğerlerini çok geç öğrendim ve yok maalesef; buradaki itabevleri degetirmiyor her kitabı... Bu konuda da oralardan bir girişim yaparsanız (ilgili yayınevleri buraya da göndersinler tüm yayınları) memnun oluruz...

Katkıda bulunabileceğim birşey var ise, lütfen yazınız...

Hüseyin Çakmak

Related Posts with Thumbnails