Cuma, Aralık 18, 2020

Yansıma


Yansıma dergisi, "Mizah ve Karikatür Özel Sayısı" yapmış (Eylül 1974). Yazarlar ve yazdıkları bakımından iyi bir içeriği var, bana ilginç geldi, sayıyı bilmiyordum, Levent (Gönenç) benden önce keşfetmiş, hemen edindim, dallayıp duruyorum. 

Malumunuz, yetmişli yılların kendine özgü bir gerginliği var(dı), sadece sağ ile sol kutuplaşmıyor, sağ ve sol içinde de ayrışmalar yaşanıyor. Yansıma, haliyle meseleye sol'dan bakıyor. Gırgır ve Salata özelinde mizah dergilerini  "emperyalizm" paradigmasına dayanarak eleştiriyor. 

Yukarıda bir bölümünü alıntıladığım metin, dil ve üslup bakımından hayli sert veya nasıl desem "küfürbaz" bir üslupla yazılmış, gülmenin pezevenkleri diyor, ülkeyi boşvermişlerle dolduruyorlar diye el yükseltiyor... İddiası ne olursa olsun, kavramsal bir tartışma yapamıyor aslında, mecazlarla suçlamalarla romantik bir dil kullanıyor çünkü...Vatansız, sorumsuz, ihanet, pezevenk filan diyerek bir mesele nasıl tartışılır bilemiyorum, orası ayrı...

Diğer yandan Gırgır'a yönelik en ağır eleştirileri Yansıma'da okudum desem açıklayıcı olacaktır. Akılda kaldığı, sonraları çeşitli biçimlerde cevaplar verildiği de anlaşılıyor. 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails